zondag 19 september 2010

Dag 4 – 19 /09 – Disney Cruise Line

Vandaag staan we weer lekker vroeg op en eten een ontbijtje op de kamer. Dan gaan we met de koffers en tassen naar beneden en verlaten het hotel. We checken gelijk uit. Hier komen we deze vakantie niet meer terug. We stappen in de auto en rijden naar Port Canaveral waar de Disney Wonder al op ons ligt te wachten.

       S1053117 S1053122

Na een ruim uur zijn we bij de Disney Wonder aangekomen en parkeren de auto op het parkeerterrein van Disney. Hier moet natuurlijk voor betaald worden. Dan pakken we de koffers uit de auto en lopen naar de overkant. De koffers worden afgegeven en die zien we pas weer na de afvaart weer terug bij de hut. We hebben hut 2564.

          S1053130 S1053132

We lopen door de scan en ook onze handbagage wordt gescand. Als dit gebeurt is, gaan we met de roltrap naar boven, waar we nog een laatste formulier in vullen en dan kunnen inchecken bij de Casteway Club. Hier krijgen we een silver lanyard cadeau. Dan is het wachten tot ze nummer vier omroepen en we aan boord mogen. Eenmaal binnen, roepen ze onze naam op, zodat iedereen weet dat we aan boord zijn. Dan door naar de Parrot Cay, restaurant, waar we onze buffet lunch kunnen pakken. Na het eten is het bij enen en moeten we nog een half uurtje wachten voordat we naar onze hut mogen. We ruilen nog wat pins en gaan om even voor half twee naar de tweede verdieping. Hier hebben we een hut met zeezicht.

            S1053133 S1053147

             S1053161 S1053158

Dan is het wachten tot de safety drill. Dan gaan we gezellig met z’n allen via de trappen met een reddingsvest aan naar het deck waar de reddingsboten hangen. Daar moet je bij je eigen boot gaan staan op een rijtje achter elkaar. We zijn weer blij als het is afgelopen. Dan brengen we de vesten weer naar de hut en gaan naar deck negen voor de aftersail party.

           PIC_7085 PIC_7091

Op deck 9 wordt een dans feestje gehouden, waar de diverse teams worden voorgesteld en ook de cruise director nog een woordje houd. Het is een gezellige party waar ook Mickey, Minnie, Goofy, Pluto, Donald, Knabbel en Babbel nog in hun matrosen pakjes nog hun dansje doen. Leuk om te zien.

           PIC_7104 PIC_7111

Na de party gaan we naar de hut en rusten wat uit tot een uur of zeven. Dan bezoeken we de winkel op deck 4 en vinden Albert en Greet een leuk beeld met Mickey als matroos terwijl Minnie om zijn nek hangt. Ook ik koop een beeldje, van het schip, dat ik al twee keer was mis gelopen. Het eerste jaar was ik hem gewoon vergeten, en vorig jaar hadden ze het beeldje niet meer. Maar nu is het gelukt, ik heb hem toch.

PIC_7116

Als we de spullen terug brengen naar de kamer, kleden we ons gelijk om voor het diner. Om kwart over acht kunnen we restaurant Parrot Cay in. De zee is erg wild en de golven erg hoog. Ik heb eigenlijk nog helemaal geen last gehad, maar omdat Parrot Cay aan de voorkant van het schip ligt, schommelt het hier veel meer dan op het middendeck waar wij onze hut hebben. Ik krijg ineens last van mijn maag en besluit het restaurant te verlaten voordat het eten wordt geserveerd. Nog geen vijf minuten later, als ik weer in de hut ben, draait mijn maag zich om en komt de voledige inhoud weer naar buiten. Albert en Greet bleven wel in het restaurant en hebben lekker gegeten. Toen ze klaar waren, kregen ze mijn eten mee van Lito en Iketut (dit zijn onze servers voor de dagen op het schip). Ik hoefde echt geen eten, dus ging het de volgende dag gewoon weer terug.

       S1053192 S1053198

Niet lang daarna zijn we lekker gaan slapen. Het slaapt trouwens wel lekker op zo’n schommelend schip.

6 opmerkingen:

  1. ik ken het gevoel. Wij zijn 29-8 met de wonder meegeweest. Wij hadden onze hut avt zitten dus op de hut was er voor mij weinig verbetering.
    Wij hebben ook het beeldje van de matroos Mickey gekocht. Die is echt leuk! Veel plezier met jullie cruise. Onze overige dagen behalve de terugweg weer waren overig wel met rustig weer. Hopelijk voor jullie ook.

    arianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Moon,
    Ook ik heb het beeldje van Mickey als matroon met Minnie om zijn hals, kussend. Ik heb het op de laatste dag laten signeren door de kapitein.
    Wat heerlijk he, dat slapen en een beetje gewiegd worden. Heel veel plezier aan boord en op de Bahamas!
    x
    Dees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lijkt me heel leuk !! ik ben benieuwd hoe het er de volgende dagen aan toe gaat.

    Hou ons op de hoogte ;)

    veel plezier !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. OOOh ik krijg heimwee. Ik vond het zo gaaf een cruise. Maarrrrr volgend jaar gaan we met de dream als het meezit.
    Geniet ervan mensen voel je koning of koningin.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet het er gaaf uit zeg, een Disney cruise moeten wij toch ook echt nog eens een keer doen. Veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Monique,
    Wat ziet het er onwijs gaaf uit zeg zo'n Disney cruise.. Wat een mooie beleving, en hopelijk ben je er snel aangewend en wordt het super genieten van de trip.

    Ik kan niet wachten op de update !!

    BeantwoordenVerwijderen