woensdag 22 september 2010

Dag 7 – 22/09 – Disney Cruise Line – at Sea

We zitten vandaag de hele dag op zee. Daarom staan we ook niet zo heel vroeg op. Ik ben om kwart voor acht wakker en maak me op voor het ontbijt. Niet veel later volgen ook Greet en Albert en kunnen we om half negen naar het ontbijt buffet. We eten bij Beach Blanket Buffet. Hier zijn ook Lito en Iketut aan het werk, en het is een gezellig weerzien.

PIC_7583

Dit wordt echt een dag om te relaxen. Er worden wat foto’s gemaakt op de diverse decks. Terwijl Albert en ik dit doen, blijft Greet lekker op deck 9 zitten. Haar bezigheid is mensen kijken. Ze vermaakt zich wel. Wij lopen de diverse decks af en maken vele foto’s. Om half één gaan we weer terug naar Greet en niet veel later zitten we weer in Beach Blanket Buffet voor de lunch. Het wordt een kleine lunch met beef, zalm, fruit en brood. Er is ook drinken bij en een dessert gaat er ook nog wel in. Ook nu praten we weer even met Iketut. Hij wil graag wat Nederlandse woordjes leren en vraagt steeds wat het betekent. Elke keer als we hem nu zien, laat hij horen dat hij het nog weet. Zoals “goedemiddag” bijvoorbeeld.

        PIC_7558 PIC_7581

                 PIC_7608 PIC_7625

Na de lunch gaan we naar de winkels om nog wat souvenirs te kopen. Daar krijgen we een bingo-kaart , die we ‘s middags om kwart over drie kunnen gebruiken in het Walt Disney Theater. Voor die tijd gaan we eerst de koffers inpakken, want deze moeten voor elf uur op de gang gezet worden. We zien de koffers dan de volgende ochtend bij het verlaten van het schip pas weer terug.

PIC_7623

Om kwart over drie zitten we in het Walt Disney Theater en kopen Greet en ik nog wat Bingo-kaarten bij. Ook Albert speelt mee in de derde ronde met de gratis kaarten. Helaas hebben we geen prijs, maar het was wel leuk om eens mee te maken. Bij de laatste ronde moest ik nog maar drie nummers (jammer hé).

PIC_7545

Na de bingo komen we nog wat characters tegen en maken nog wat foto’s. Dan terug naar de hut om de koffer verder af te maken en nog wat tv te kijken. Om half acht gaan we naar deck 4, waar we om kwart over acht kunnen eten in Animators Palet. We laten het diner lekker smaken en aan het eind komt Ali met een anniversary taart aan voor Albert en Greet. Zij zijn morgen 45 jaar getrouwd. En dit is een cadeau van de servers. Na de felicitaties is het tijd voor het uitdelen van de envelopjes met geld (fooi) voor de headserver, server en assistant server. De host had het envelopje al gehad.

 PIC_7688

Dan is het tijd om de koffers op de gang te zetten en naar deck 3 te gaan voor de See you soon party. Het afscheid nemen van Mickey en zijn vrienden. Nog één keer kunnen we foto’s van ze maken voordat het tijd is om te gaan slapen. Als dit is afgelopen, gaan Albert en ik de laatste foto’s ophalen, en zo goed en perfect het deze cruise ging, hadden we hier het eerste probleem van de reis. We werden geholpen door iemand die er duidelijk geen zin in had en had het idee dat ik met wel liet afschepen met 3 credits (1 grote en 1 kleine foto) door deze niet te gebruiken. Natuurlijk ging dit feest niet door, want de foto’s zijn al niet heel goedkoop, dus laat ik me zeker geen foto’s door me neus boren. Ik wilde foto’s met characters erop. Zoals voorgaande jaren. Ze deed heel moeilijk en wilde niet meewerken. Tot dat ze zag dat ik echt kwaad begon te worden en niet van plan was weg te gaan voor ik de foto’s had. Haar gezicht stond inmiddels ook op onweer. Uiteindelijk trok ik toch aan het langste eind en had mijn volledige credits gebruikt. (cadeau geven doen we niet, het kost genoeg).

         PIC_7713 PIC_7717

Terug op de kamer worden de laatste spullen in de handbagage gepakt en eten we de anniversary taart op. Dan gaan Albert en Greet lekker slapen, terwijl het schip weer lekker heen en weer deinst. Ik werk de blog nog even bij en ga dan ook lekker onder de wol.

Morgen moeten we vroeg op voor het ontbijt van kwart voor acht.

4 opmerkingen:

  1. Albert en Greet nog van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag!
    Dat jullie er nog maar veel mogen vieren.
    x
    Dees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sjemig 45 jaar getrouwd proficiat en dat vieren in deze setting helemaal gaaf !!!

    Geniet van de vakantie, wij lezen braaf mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van harte gefeliciteerd!!

    Geniet van de rest van de vakantie!

    Groeten, Heidi en Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag. En wat een superplek om het te vieren. Nog vele jaren samen.
    Blog over de cruise is trouwens leuk hoor. We krijgen helemaal heimwee.

    BeantwoordenVerwijderen